fbpx
Close
Sony'nin Kartuş Patenti ile PS5 ve Vita Yeniden Gündemde - CKFeed

Son zamanlarda keşfedilen bir patent, Sony’nin yeni bir oyun kartuşu üzerinde çalışabileceğini ima ediyor. Bunun yaklaşan konsolu için bir fikir olup olmadığı, PlayStation 5 veya zayıf eski PlayStation Vita için henüz bilinmeyen bir halefi olarak adlandırılan, bilmiyoruz – ama aynı zamanda her ikisi de olabilir.

Hollanda sitesi TechTastic bugün Kore Fikri Mülkiyet Hakkı Bilgi Servisi (KİPRİS) ile geçen yıl Güney Kore’de açılan patent, ortaya çıkardı. Bir ucunda küçük bir bağlantı noktası ve diğerinde Anahtarlık benzeri bir delik bulunan bir oyun kartuşu gösterir. Emin olmak için bir oyun kartuşu için alışılmadık bir şekil. Deliğin amacı ne? Şirket, boynumda bir çeşit oyun köpek etiketi gibi bir zincir üzerinde giyeceğimi hayal ediyor mu? (Muhtemelen değil, ama komik bir görüntü.)

Görüntünün kendisi gerçekten bize çok fazla şey söylemiyor ve Sony’nin Ar-Ge departmanından gelen bir düşünceden başka bir şeye asla sahip olamayacağı her zaman mümkündür. Ancak, Sony’nin gelecekteki cihazlar için ciddi bir şekilde düşündüğü bir şey varsa, bu konsolun (veya konsolların) neye benzeyeceğinin bir resmini çizer.

Şimdi, kartuşları kullanan üç güncel nesil konsol var. Biri Sony’nin kendi PlayStation Vita. Diğer ikisi Nintendo’nun 3ds ve Switch.

Bu yeni kartuşlar Vita’dan esinlenilirse, bu, Sony’nin vazgeçtiği gibi, bu konsolun geleceği hakkında ilginç sonuçlar doğurabilir. Sony, Vita için fiziksel oyun kartuşlarını keseceğini zaten açıkladı ve tüm işaretler PSP’NİN yoluna çıkan küçük sevdikleri avuçiçi işaret ediyor. Bir Sony yöneticisi, bu teoriyi öldürmek gibi görünen yeni bir el ile ilgilenmediğini sürdürdü.

Anahtardan esinlenilirse, Sony’nin Nintendo Switch’in başarısını takiben taşınabilirliğe yaklaşımını yeniden düşünüp düşünmediğini merak ediyor. PlayStation CEO’su John Kodera, bu yılın başlarında Bloomberg ile yaptığı röportajda şirketin hedeflediği şey, şirketin bir çeşit taşınabilirliği konsol serisine entegre etmek istediğini ima etti:

In my opinion, rather than separating portable gaming from consoles, it’s necessary to continue thinking of it (portable gaming) as one method to deliver more gaming experiences and exploring what our customers want from portable… We want to think about many options.

İşte bir düşünce: belki de yeni kartuş yeni bir el tipi içindir, ancak bağımsız konsola daha yakından bağlı olan PS5, diyelim. Durum böyle olsaydı, hem anahtar hem de Vita’da olduğu gibi taşınabilirlik ile iki büyük sorunu çözecekti.

Çoğu zaman unutulur, ancak Vita, anahtar gelmeden önce bağlantı uygulaması aracılığıyla daha küçük, taşınabilir ekranlarda PS4 oyunları oynama olanağı sunmuştur-Wii U’nun izinden takip edilmesi mümkündür. dedi ve Wii U’nun ikinci ekranından biraz daha fazla yardımcı program olsa da, el Cihazının daha iyi noktalarından biri olarak adlandırdığım şey değildi. Ps4 oyunları oynamak için Vita’yı kullanmanın zorluklarından biri, el kontrollerinin Dualshock’tan farklı olmasıydı. Vita, dokunmaya duyarlı sırtını telafi etmeye çalıştı, ancak oyuna bağlı olarak (amaçlanan hiçbir cinsten) çok dokunuş ve hareket ediyordu.

Ancak kavramın kendisi iyi bir şeydi ve Nintendo, bir ev konsoluna taşınabilir bir ek için pazarı kanıtladı. Yani Sony, konsoluyla birlikte bir sonraki avuçiçi amaca uygun tasarlarsa — Vita ps4’den önce gelir – o zaman bağlantıyı daha ses ve canlı hale getirebilir.

Ve Anahtardaki zorluk, bazen oynadığınız oyunun grafiklerinin konsolun daha küçük ekranıyla tasarlandığı düz olmasıdır. Bu, küçük ekranda oynamanın çok daha kolay olmasını sağlar, ancak bazen konsol, uygun bir konsoldan ziyade bir dock ile daha fazla bir avuçiçi olarak karşımıza çıkar-en azından Anahtarım için geçerlidir. Bir el bağlantısına sahip özel bir konsola sahip olmak, Sony’nin grafik kekine sahip olmasına ve yemek yemesine izin verebilir.

Sony, Switch’in popülaritesine ve taşınabilirliğine dayalı kartuşlara geçtiyse, şirketin Nintendo ile geçmişi göz önüne alındığında garip bir dönüş olacaktır. Bilmeyenler için, bir noktada iki şirket, hem SNES kartuşlarını hem de CD’leri oynayabilecek bir konsolda işbirliği yapmayı amaçladı. Söylemeye gerek yok, bu işbirliği düştü ve” PlayStation ” sonunda şirketin kendi disk tabanlı konsolu oldu.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Close