Far Cry New Dawn, Kıyamet Sonrası Oyunların Ne Olması Gerektiğini Yeniden Tasarlıyor

Abominable mutantlar ve radyoaktif arazileri unutun – Far Cry Yeni Şafak’ın kıyameti kabul etmesi doğaya güzel bir dönüş

Far Cry New Dawn, Kıyamet Sonrası Oyunların Ne Olması Gerektiğini Yeniden Tasarlıyor

Abominable mutantlar ve radyoaktif arazileri unutun – Far Cry Yeni Şafak’ın kıyameti kabul etmesi doğaya güzel bir dönüş

Dünyanın sonunu, çoğu zaman bir tür nükleer kıyamet veya başka bir biçimde, video oyunlarında defalarca gördük. İster Fallout , Metro veya diğer başlıkların herhangi bir sayı, sonuç genelde aynıdır – korkunç yaratıklarla dolu bir perişan, kahverengi, baskıcı Dünya radyoaktif serpinti tarafından ortaya mutasyona uğramış.

Bir süre sonra biraz sıkıcı olmaz mı? Kıyamet tükenmişliği almıyor muyuz? Bir çorak toprak gördün mü, hepsini gördün mü? Bunlar, yaratıcı yönetmen Jean-Sébastien Decant’ı , geçen yılki açık dünya destanı Far Cry 5’in tek başına devam ettiği Far Cry New Dawn’ıngelişimi sırasında yönlendiren sorulardı.

Decant, “Genel olarak kıyamet sonrası tür çok kalabalık ve bu görüntüler insanların beyninde filmler, TV şovları, oyunlar tarafından yaratıldı” diyor. “ Yeni Şafak’a başladığımız ilk zorluk ‘Kendi alanımızı nasıl yaratırız?’ İdi. Kendimizi bu diğer [kıyamet] lerden çok fazla etkilememize izin vermedik – Far Cry 5dünyasında olanlara tekrar baktık ve 20 yıl içinde geleceğin ne olabileceğini modellemeye çalıştık.”

Far Cry 5’in kapanışında olası bir son, bir nükleer saldırıyı içeriyor. Yeni Şafak 17 yıl sonra alır, az sayıda kurtulan kişi hayatlarını yeniden inşa eder. Oyuncuların bulduğu en çarpıcı şey, yeraltı sığınaklarından yıkılmış bir cehenneme çıkmak yerine, dünyanın insanlığın yokluğunda geliştiğidir. Arazi yeşil ve yaban hayatı doludur – dünyanın olağan sonundan itibaren, eğer istersen çok ağlar.

Decant, “Gerçekleştirdiğimiz ilk şey, çok daha az insan varlığıyla büyük ölçüde tahrip edilecek bir dünyada doğanın ele geçirileceği idi” diyor. “Süper yemyeşil ve hayvanlarla dolu, çok davetkar ve güzel bir yere varacağız. Yaklaşımımızın başlangıç ​​noktası buydu.”

Elbette, yenilenmiş bir Cennet etrafında koşmak, korkunç derecede ilginç bir oyun yapmayabilir. Neyse ki oyuncular için bu yeni dünya, Far Cry’nin ilk büyük kadın kötülükleri olan sadist kardeşler Mickey ve Lou’nun liderlik ettiği bir çapa çetesi olan Karayolu Adamları tarafından terörize edildi . Kendileri için kaynak almaya başlamışlar, yükselen Prosperity topluluğunu hedef alıyorlar, sizi çekiyorlar – oyuncular Thomas Rush için çalışan bir teğmen rolünü üstleniyorlar, ABD’nin toplumu yeniden inşa etmeye çalışan kalıntılarını – koruma için bir çatışmaya götüren önemli bir figür – şehir.

O zamandan beri Far Cry 3 tehditkar Vaas ile karşı karşıya geldi, kötü adamlar serileri için ön ve orta olmuştur. Oyuncu karakteri genellikle kullanıcı tarafından yaratıldığı ve neredeyse her zaman görülmediği göz önüne alındığında, kötüler her taksitin fiili ana karakterleri olarak hizmet eder. İkizler – Yeni Şafak’ta bilindikleri gibi – sadece kadın karakterleri belirlemezler; Decant, yeni hikaye anlatımı olanakları sunduğunu söylüyor.

“Bir süredir Far Cry’de kötü adamlarla birebir anlar yaşadık , bu yüzden formülü değiştirmek ve beklenmedik bir şeyler yaratmak istedik” diyor. “İki karakterle başa çıkmak tamamen farklı bir dünya. Onları kız kardeş yapmak da çok ilginç çünkü kardeşler arasında bir tanıdıklık var ve onlarla birlikte bu anlarda, onların dünyalarına bakmak gibi. Bütün bunlar ilginç nugget’lardı. keşfetmek.”

Mekanik olarak, Far Cry New Dawn , serideki önceki girişleri bu kadar başarılı kılan formülden çok uzak değil. Bir bakışta, başka bir açık dünya macerası gibi görünebilir – özellikle eylemin çoğunluğu Far Cry 5’in Montana’daki Hope County ayarında gerçekleştiği için – ama sadece estetik bir değişiklikten çok daha fazlası var. haritası.

Şimdi keşfetmenin daha fazla tehlikesi var; doğanın yeniden dirilişine rağmen, bu hala nükleer ihtilaftan kurtarılan bir dünya ve bazı bölgelerde serpinti var. Koruyucu teçhizat olmadan bunlardan uzak durun ve sizi seyahat rotalarınızı biraz daha düşünceli bir şekilde planlamaya zorlayan sonuçlara katlanmaya başlarsınız.

Artık geçici silahlar üretmek için daha fazla seçenek var ve kurtardığın herhangi bir yerinden saldırıların sürekli olarak savunulması veya karayolu adamları tarafından geri alınması gerekiyor. Hem oyuncu karakteri hem de düşmanlar – ayrıca kullandıkları silahlar ve teçhizat – genel gücü belirtmek için RPG tarzı rütbelere sahiptir.

Büyük değişikliklerden biri, Keşifler – sizi Refah ve Umut İlçesinden uzaklaştıran bağımsız görevler. Bunlar sadece dünyanın diğer bölgelerinin bombaların attığı bombalara nasıl tepki verdiğine dair ufak görüntüler vermekle kalmaz, nadiren yağmalamak için aşılması gereken özel zorluklarla birlikte, bir moda zindan baskınları olarak hizmet ederler. Kilit açıldıktan sonra – bir helikopteri geri yüklemek ve yakıt ikmali yapmak için erken bir görevi tamamlamanız gerekir – bunlara dünya haritasından herhangi bir yerden erişilebilir ve Far Cry oyununun daha kısa veya daha fazla odaklanmış bölümleri için mükemmeldir.

Decant, “Bütün üretim Far Cry 5’in devamı olan ve kıyamet sonrası bir Far Cry olmak arasındaki dengeleyici bir hareketti ” diyor. Beşinci oyundan birkaç karakter geri döndü ve yenileri çocukları olarak tanıtıldı (özellikle doğumunu Far Cry 5’in görevlerinden birinde yaptığın Carmina Rye ). Nefretli Joseph Seed ve Hope County’ye işkence eden kültü, hala bu yeni dünyada işlenmeye devam ediyor.

Oysa geri dönen oyuncular şüphesiz Yeni Şafak’tan daha fazla yararlanırken , nüanslı arsa noktalarını anlama ve geri dönen rakamları tanımalarına rağmen, bu oyun kendi haklarına dayanmaktan öte bir şey. Yeni kötülere odaklanmak ve yaşamla iç içe olan bir dünyada yeni bir toplum inşa etmek ve nihayetinde umut, sadece Far Cry için değil , bir bütün olarak kıyamet sonrası oyunlar için de savaşmayı hedefleyen bir dünya sunmaktır .

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir